fredag 18 september 2009

Sommartorka...

...i bloggen. En hel sommar hemma med familjen! I stort sett helt datorbefriad... Sedan en flytt och inget internet... Det är en del av förklaringen till att det varit sådan bloggtorka här så länge (resten av förklaringen är att jag är en otroligt lat bloggare...) Nu är vi i alla fall uppkoplade och (hyfsat) installerade i en ny lägenhet! Vilken lyx!!! Vår gamla lägenhet var en sunkig tvåa, vid en övertrafikerad gata, med utsikt rakt in i väggen på ett shoppingcenter och en port som vikarierade som pissoar... Och nu; en central fyra i två etage, med uteplats OCH balkong, en underbar gård för sonen att leka på, utsikt över gården och en stor kastanj (suset av vinden i kastanjen vaggar oss till sömns på kvällarna!) Jag och sambon har, för första gången sedan vi träffades, fått ett eget sovrum och en dubbelsäng! Innan sov vi i en enkelsäng bakom bokhyllan i vardagsrummet, så nu känner vi tacksamhet varje dag över vardagslyxen att kunna kliva i sängen som "vanligt folk" och slippa krypa upp från fotänden :) En annan vardagslyx som uppskattas är att ha plats med ett ordentligt köksbord, vilket innebär att man kan läsa morgontidningen utan att lägga den i partnerns frukostflingor! Vi bara njuter! Dessvärre har jag ännu inte lyckats lokalisera kamerasladden efter flytten, så jag kan inte ladda upp nya foton. Därför bjuder jag på en gammal LO som jag ännu inte visat. Tycker mycket om fotot på pojkarna!



Inga kommentarer: