lördag 12 juli 2008

Kuber och vuxenpäng

Jag vet inte vad det har tagit åt mig! Jag har gjort färdigt ettårspresenten till lilla tremänningen - och hon fyller inte år förrän oktober! Känner mig för en gångs skull oerhört välplanerad och duktig! Kanske håller jag på att bli vuxen vid trettifem års ålder? Det har funnits tecken på att detta håller på att hända ett tag nu... För ett par år sedan hade jag inte ett enda vuxenpoäng och sedan trillade det in en hel massa poäng på en gång: körkort, sambo, bonusbarn, barn... Och tidigare i sommar kom jag på mig själv med att för första gången i mitt liv tänka: "Undrar om inte Allsång på Skansen börjar snart?" Och om inte DET är vuxet så vet inte jag... ; )




I don't know whats gotten into me! I've made a present for my kusins daughters first birthday - in October! For once I feel really organised and sorted! Maby I'm about to grow up at the age of thirtyfive? There has been signs that that's about to happen... A couple of years ago I did not have any points on the "adult-scale" and then I scored a bunch all at once: driverslicense, boyfriend, stepson, son... And early this summer I caught myself thinking: "I wonder if the Allsång på Skansen (a traditional singalong program shown in Sweden every summer for ages) is starting soon?" And if that aint grown-up I don't know what is... ; )

1 kommentar:

Petra sa...

Jag utmanar dig!

http://crochetra.blogspot.com/2008/07/jag-har-blivit-utmanad.html

Och snygga kuber du gjort! Är det "bara" kuber, eller är det nån specialare? Som fotoalbumet tänkte jag.