fredag 11 juli 2008

Uggla

Jag har sytt en uggla! Fast inte med DET uggletyget.... det ligger hemma i syskåpet och jag är på semester, så istället har jag knåpat ihop en egen uggle-applikation. Sonen var inte den mest medgörliga modellen - han var upptagen med att studera myror... Han var i alla fall nöjd ned sin nya tröja, fast han påstår att ugglan är en apa!

Apropå det måste jag bara berätta: Sonen och jag satt och åt lunch häromdagen. Mellan tuggorna roar han sig med att peka och namnge alla saker han ser som han kan namnet på. "Dä - klocka, dä - tlappa, dä - blomma, dä - lampa" rabblar han. "Och där, vem är det?" frågar jag och pekar på mig själv. Sonen ser på mig, pekar och svarar glatt: "APA" Tack för den! Gullunge! : )

'

I've made an owl! Not made anythin from THE owls yet, that fabric is at home and I'm on holiday, so instead I made my own owl application. My son did not fancy posing for a photo, he was busy studying ants... He was pleased with his new t-shirt anyway, but he claims the owl is a monkey!

Speaking of which, I just have to tell a story: Me and my son was having lunch the other day. While eating he was amusing himself by pointing and naming all the things he could see that he knew the name of. "There - watch, there - stairs, there - flower, there - lamp" he went. "And there, who's that?" I ask, pointing at myself. My son looks at me, points and happily answers: "MONKEY" Thanks a lot! Sweetheart! : )

Inga kommentarer: