torsdag 26 februari 2009

Helly Hansen på bröllop?

Min kusin har äntligen fått tummen ur, så nu ståndar vinterbröllop! Utomhus!!! -25/30 har det varit den senaste tiden uppe i norr och snöat metervis, så det väcker ju en massa frågor i min lilla hjärna; Vem ska hålla i vantarna när det blir dags att byta ringar? Finns det frisörer som man kan boka till festen så att det är någon som fixar till brudens frilla när hon tar av sig mössan? Har de grävt en grop i snön ute på lägdan där bröllopet hålls som vi alla ska samlas i, eller kommer vi att stå i djupsnö upp till naveln? Och framförallt: Kan man ha täckbyxor och Helly Hansen på bröllop? (Jag hatar att frysa!) I morgon bitti åker vi och på lördag ståndar bröllopet. På köpet får jag en vecka 'hemma' med familjen och vännerna igen, ska bli så skönt!

Efter bröllopet blir det dop för kusinbarnet. (Han får tack och lov vara innomhus, annars hade det blivit isskorpa på fontanellen!)Jag har ägnat de senaste dagarna åt att pyssla ihop ett par små skor i doppresent:

Inte den bästa bilden, men här är regnigt och gråmulet så ni får hålla till godo. Nu ska jag packa väskan! Ha' det gott!

1 kommentar:

ylva sa...

åh, det låter spännande med utomhusbröllop mitt i kylan :). önskar ett fantastiskt bröllop och en mysig tid hemma hos släkt och vänner då. och doppresenten är jättefin!

snällt sagt också ;). tack!

kram kram,