tisdag 17 februari 2009

Himmelsk tårta

Nu är det väl ändå dags för ett lite roligare inlägg här va? Sonen har ju fyllt två år! Till kalaset var egentligen bara tomten bjuden, men mamma, pappa och storebror snyltade sig in ;)Jag fick tillfälle att leka tårtmakare! Tycker som sagt att det är vansinnigt roligt att göra tårtor, men har aldrig tyckt att tårta är gott, så man får ju passa på när det är andra som äter! Såg den här regnbågskakan först på WoopsieDaisy´s blogg och följde länken till den här bloggen. Sedan gjorde jag en egen variant med vanlig sockerkaka smaksatt med vaniljstång.

Färgglad smet:

Så här såg det ut innan den åkte in i ugnen:

Och vad var väl mer logiskt än att göra en "himmelsk tårta" av regnbågskakan? Sonen gillar stjärnor också, så blå tårta blev det, med guldstjärnor! (Stjärnorna var förresten det enda sonen åt av tårtan och en släppte han ner i mitt kaffe!)

Det var spännande att skära tårtan för det var ju först då man såg om det faktiskt hade lyckats... Jag tycker det var rätt häftigt att skära en bit av himlen och se en regnbåge uppenbara sig !

Till sist en bild på en tårtbit. Jag tycker den blev såå snygg! Inte så himla nyttigt kanske, med alla färger, men vem äter tårta för hälsans skull å andra sidan?

3 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Cooolt =)... måste testa någongång

Maja Stokk / eyovine sa...

Yes, crused velvet finns i Sverige=)... inblandat med glitter... finns på
http.//www.pysselparadiset.se

Happy shopping ;-)

Kram Maja

Drutten sa...

Vilken snygg tårta, både utanpå och innuti!!! Måste jag prova någongång.