måndag 8 september 2008

Nya friska tag!

Nu drar vi ett streck över den tråkiga gångna veckan och återgår till pysslandet! :) Den här helgen var ett rejält lyft från förra! Tänk vad en promenad i bokskogen kan betyda mycket, särskilt efter att man andats sjukhusluft i en vecka! Sydde en klänning till mig själv i somras - den blev sådär... Desto nöjdare är jag med den här kimono inspirerade omlottskjortan som jag knåpade ihop till min son av restbitarna! Fodrad med mjuk flanell och med sprund i ärmarna (de var inte tänkta att vara där men ärmarna blev för smala, så det var tvunget att få en lösning och jag tycker att det blev riktigt snyggt!) Mönster: Eget, Tyg: Mönstrat från Åhlens, flanell från "Tyget", Övrigt: brett kantband och tråd från "Gregers sy" Nöjd: Jaa! Den blev MYCKET bättre än klänningen som tyget köptes till, sitter som en smäck på sonen och jag gillar modellen! Det enda som grämer mig är att det verkar vara omöjligt att hitta ett plyshtyg i rätt grön nyans för att sy ett par matchande muddisar!

Nu ska jag knåpa ihop tavlor som kusinfrun beställt till deras lilla dotter! Är galet pysselsugen nu och skulle helst vilja att dygnet hade fler timmar, att man inte behövde sömn för att fungera och att man kunde knåpa med flera projekt simultant! Hoppas att ni haft en fin helg!

Inga kommentarer: